معرفی کانال های لباس در تلگرام

معرفی بهترین کانال های لباس

معرفی کانال های لباس در تلگرام

معرفی بهترین کانال های لباس

  • ۰
  • ۰

مانتو چیست

مانتو چیست؟

 لباس بلندی است که روی لباس های زیرین پوشیده می شود. در ابتدا مانتوها فقط توسط کارگران که البته بیشتر کارگران زن بودند، مورد استفاده قرار می گرفت تا لباسهای زیر آنها تمیز بماند. چون آن کارگران بیشتر در مشاغل سطح پایین فعالیت داشتند.

 ولی در ایران مانتو کارکردهای مختلفی دارد که شامل اداری، فرهنگی، سیاسی و مذهبی می شود. در ایران به خاطر دین اسلام و مذهب شیعه که پوشش زنان باید کامل باشد و برهنگی در بدن آنها نباشد و به خاطر قانون اجباری حجاب بعد از انقلاب اسلامی ۵۷ استفاده از مانتو همگیر شد و به تبع آن انواع مدلهای مختلف مانتو وارد بازار مصرف میلیونی بانوان ایران شد امروزه مانتو با استفاده از لباس های سنتی اقوام مختلف در طرح های عربی، کردی و بلوچی که تلفیقی از لباس سنتی فرهنگی اقوام مختلف است به بازار عرضه می‌شود.

سیر تحول مانتو

 مانتو لباسی است بلند که بیشتر برای بانوانی که علاقه ای به استفاده از چادر برای حجاب اسلامی نداشتند طراحی شده است تا بتوانند هم حجاب خود را حفظ کنند و هم دشواری های استفاده از چادر را نداشته باشند.

 هر چند چادرها هم به مرور زمان تغییر شکل های مختلفی دادند تا افراد متقاضی چادر بتوانند بهتر از این نوع پوشش استفاده کنید برای مثال می توان به چادر ملی اشاره کرد که علاوه بر داشتن هویت چادر به نوعی یک مانتو بلند به حساب می آید.

مسئله ی دیگری که در پوشش بانوان ایران مطرح است است و آن رنگ پوشش است.چادر در ایران پوششی به رنگ سیاه است ولی مانتو انواع مختلف و متنوع دارد. در ابتدای انقلاب استفاده از رنگ در مانتو بیشتر متمایل به رنگ های تیره بود ولی با گذشت زمان هم رنگ ها به سمت رنگ های شادتر تمایل پیدا کرد و هم مانتو های طرحدار و گلدار به سبد انتخاب بانوان اضافه شد با گذشت زمان حتی سایز و قد مانتوها متفاوت شد و مانتو ها تنگ تر و کوتاه تر شدن و حتی مانتوهای جلوباز به بازار مصرف راه پیدا کردند. برای همین امروزه در انتخاب مدل و رنگ مانتو دست تولید کنندگان به نسبت گذشته خیلی بازتر شده است.

 

دختران جوان امروزه از مانتو های کوتاه که تقریبا پیراهن است استفاده می کنند و تمایلی به استفاده از مانتو و حتی چادر ندارد. ولی زنان بیشتر به سمت استفاده از مانتو تمایل بیشتر نشان می دهد که البته در انتخاب نوع پوشش علاوه بر سطح و طبقه اجتماعی نوع دیدگاه ها خانواده ها به مذهب در نوع پوشش بانوان و حتی دختران جوان تاثیر گذار است و در خانواده های مذهبی استفاده از لباس های پوشیده تر و بلندتر مرسوم تر است .

در کل مانتو از ابتدای ظهور خود در ایران که در چند دهه اخیر وارد بازار پوشش بانوان شده تا به الان تغییرات و تفاوت های بسیارسی را پشت سر نهاده است.

 

  • ۰۱/۰۵/۰۴
  • دگ کوین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی